Mindfulness træning & CD

Mindfulness som metode er i dag bredt anerkendt i kraft af sin effektive måde at skabe ro i sindet.

Anerkendt af læger og psykologer som stressreducerende
Mindfulness meditation er en gammel metode fra Østen, der er uden religiøse antagelser. Mindfulness er i dag alment brugt af psykologer og i særdeleshed brugt i forbindelse med kognitiv terapi. I lægeverdenen er den primært brugt som en stressreducerende metode kaldet MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction).

Mindfulness lader dig træde et skridt tilbage og giver dig en mere accepterende tilgang til dig selv, andre mennesker og til livet generelt.

Køb mindfulness cd og kom igang i dag

Begynd at træne mindfulness opmærksomhed med denne klassisk guidede cd, der er populær både blandt begyndere og øvede.

Lyt her gratis til guided mindfulness cd, få den på mp3

- eller køb mindfulness cd'en og få den tilsendt for 149 kr. klik her.

Læs her om mindfulness som soveredskab. Cd'en indeholder som noget ekstra et track der giver dig en dyb hvilende tilstand, brug det som powernap eller til at falde godt i søvn om natten.

Om mindfulness træningen
Mindfulness træning kan blive begyndelsen til mere ro i din krop, og i dine tanker og følelser. Du får i mindfulness nogle metoder du kan bruge dagligt og når du er urolig og stresset.

Mindfulnesstræningen gør dig bedre til at mærke dig selv. Og at acceptere det der fylder dig. At føle dig ok – uanset hvad du rummer. Du træner at mærke tanker og følelser for straks efter at slippe dem ved hjælp af en enkel åndedrætsteknik. Gradvist oplever du hvordan du kan slippe fx vrede uden at skulle reagere på den.

Når du dagligt giver dig selv et frirum til at mærke efter og acceptere det der fylder dig, bliver overvældende tanker og følelser mindre påtrængende.

Du træner din bevidsthed så den ikke længere ukontrolleret styrer dig, men du styrer den. For med denne træning kan du faktisk styre din opmærksomhed. Du vælger hvor du vil fokusere. Meget af træningen består derfor i at du flytter din opmærksomhed fra sted til sted.
Uhensigtsmæssige handlinger forklares ofte med: ”Jeg var ude af mig selv”, ”Jeg var helt ved siden af mig selv”, ”det løb af med mig”.

Og det sker for os alle. Men træningen her handler om at vi bliver i os selv og styrer vores sind, så ikke det løber af med os.

Man kan sige at du bliver mere Dig, mere autentisk, med træningen i mindfulness.

Jo mere disciplin du har, jo større effekt vil du opleve af træningen. Brug 15-20 minutter dagligt. Oplev det som et indre brusebad, der lige som det fysiske brusebad ikke har en varig effekt.  Du er derfor nødt til at gøre det jævnligt.

Du kan som stadig flere mennesker gør, også tage et flerdages mindfulness retreat i Danmark eller udland, men du må stadig træne hjemme og holde ved lige.

Læs mere om personlige mindfulness-sessioner

Signe Saxe Jessen. Cand.mag. Konfliktmægler, Kognitiv coach og Mindfulness-træner. København Ø
Kontakt mob. 26 79 56 08. Email: signe@korax.dk